Thursday 14 April 2011

SWE: Kort kort för att få mig att komma igång igen

Jag måste förnya mitt bloggande. De långa bloggposterna som jag skrev i början av året var ett sätt att bevisa för mig själv att jag kunde skriva krönikor. Men steg för steg höjde jag mina egna krav och plötsligt hade jag inte längre tillräckligt med tid.

Nu skall jag förenkla. Geografiskt skall jag återigen fokusera på Vilanova i la Geltrú och dess kopplingar till Penedès och Barcelona. Stilen blir micro-bloggande och jag föreställer mig två typer av texter: kommentarer på 70 ord och artiklar på 140, inte alltid med foton. Och, tyvärr, får jag dra ner på den språkliga ambitionsnivån: engelska fortsätter att vara huvudspråk (även om det inte är mitt modersmål), många texter kommer att ha en version på svenska, medan katalanskan och spanskan får begränsas till ett fåtal.

Vi får se vad förändringen kan leda till...

No comments: