Sunday 24 April 2011

SWE: Intryck från Camp Nou och Barça - Osasuna



Igår vann FC Barcelona över Osasuna med 2-0 och för första gången såg jag matchen på Camp Nou. Jag fascinerades över hur bra man ser trots stadions storlek och njöt av att följa de spontana kommentarerna och utropen mellan de klubbmedlemmar som har permanenta sittplatser. Samtidigt var jag besviken över att vi i publiken inte hjälpte vårt lag mer - tydligen är culers kända för att inte sjunga särskilt mycket.

Vad gäller fotbollen håller jag med de kritiker som har kallat det här för årets sämsta ligaomgång för Barça. På mig imponerade bara målvakten Victor Valdés som tyvärr tvingades rycka in mycket fler gånger än Osasunas dito. Visst höjdes tempot när Iniesta, Messi och Xavi kom in på planen, men inte blev det mycket mål. Och på onsdag väntar återigen ett Real Madrid i toppform. Ja, det gör mig nervös!

No comments: