Friday 25 June 2010

Lady Gaga acompanya la flama del Canigó

"Per què aquesta vegada no han encès el foc d'una manera bonica?", va preguntar-me el meu fill gran, quan sortiem del centre cívic Sant Joan. No podia respondre'l ja que hi estava d’acord. L’any passat vaig sentir que hi havia una celebració solemne de l'arribada de la flama del Canigó - literalment baixada des de la muntanya per tal d’encendre les fogueres d’aquesta festa tan típicament catalana -, peró aquest any no.

Revetlla de Sant Joan Vilanova i la Geltru 2010 008

Als meus ulls, no es pot parlar d'un homenatge a la llengua catalana i, alhora, jugar un popurri on els Segadors es barreja amb Bad Romance de Lady Gaga. I encara que els organitzadors tenen la tradició de cremar un ninot de paper aquest dia, almenys jo crec que és poc correcte donar-li la mateixa importància a l'escenari a l'alcalde de la nostra ciutat com a una figura hippie amb un logotip de Mercedes al seu coll (tot i que podem suposar que la intenció era que lluís el símbol de la pau).

Al final, també és possible que m’he omplert de massa vinagre. Això, en tot cas, seria una bona prova de la meva integració en aquesta ciutat.

Revetlla de Sant Joan Vilanova i la Geltru 2010 012
Revetlla de Sant Joan Vilanova i la Geltru 2010 010

No comments: