Friday 23 November 2012

Voteu CiU per enviar un fort missatge d'unitat a Catalunya

Find here the version in English


A tots els meus veïns i veïnes que encara dubten a qui votar el proper diumenge, dia 25 de novembre, m'agradaria recordar-los sobre el valor dels símbols.

Com que mantinc la meva ciutadania sueca, no puc votar aquesta vegada, però ideològicament em sento proper a CiU (a CDC, per ser més precís). Comparteixo el seu compromís amb l’emprenedoria i alhora crec que aquesta formació política interpreta i presenta Catalunya d'una manera coherent amb la societat que m'envolta.

Molts de vosaltres no compartiu aquests sentiments, però encara així us demanaría que aquesta vegada almenys consideréssiu votar a Artur Mas. Per a tots i totes que creiem que Catalunya és una nació i defensem el dret d’aquest poble a decidir el seu futur, no puc imaginar un senyal més fort d’unitat catalana que si un partit polític obtingués més de la meitat dels escons al parlament. I us puc prometre que axiò, si passés, tindria un efecte immens sobre i a través dels mitjans de comunicació internacionals.

Una majoria absoluta de CiU permetria a la vegada que el nou govern de no hagués de pactar cada possible assumpte amb altres partits, sinó pogués centrar-se en els objectius principals. Des del meu punt de vista, això l'ajudaria a estabilitzar el nostre viatge per als propers anys - previsiblement turbulent -, i en tot cas enfortiria la posició de Catalunya en les negociacions amb Madrid i amb la UE.

Però que passaria si CiU abusés de la vostra confiança i prengués una altra ruta de la que està prometent ara? O si al final resultaria que Artur Mas hagués estat involucrat en algún cas de corrupció? Bé, personalment no crec que això passarà, però entenc les vostres preocupacions i us demanaria no subestimar la força de la democràcia que teniu. Recordeu els missatges que els catalans i catalanes – sortint als carrers -, han aconseguit comunicar al món sencer recentment: En primer lloc el dia 11 de setembre, amb una forta crida per a "Catalunya - un nou estat d’Europa" i després, el dia 14 de novembre, amb protestes contra els efectes de les mesures d'austeritat en l'estat de benestar públic combinats amb un nivell inacceptable d'atur. Un poble amb aquesta capacitat de mobilitzar-se pot obligar a qualsevol govern a dimitir.

Aquestes eleccions canviaran la manera com el món veu Catalunya. Per què no optar pel màxim impacte?

- - -
Quant als rumors de corrupció que han contaminat els últims dies del debat electoral a Catalunya, estic totalment d'acord amb en Toni Soler. No hem d’escoltar unes acusacions fetes per un diari molt conservador y centrista, sinó confiar en Artur Mas i alhora esperar que CiU sàpiga valorar el patrimoni que això significa.

- - -
Una altra raó que tinc per confiar en la salut de la democràcia catalana és la vitalitat del sistema de partits. Aquest diumenge - per tercera vegada consecutiva - un partit polític entrarà al Parlament de Catalunya - obviament estic parlant de les CUP.

Com a liberal no estic en absolut d'acord amb el missatge anticapitalista de CUP, però porto molts anys seguint la seva gent al nivell municipal de Vilanova i la Geltrú (Garraf) i precisament això m'ha donat un gran respecte per aquest moviment. A Suècia no tenim cap força política que treballa així des del nivell de base, activament fomentant la participació dels joves en la política, ensenyant-los els processos i els valors de la presa de decisions democràtica.

Mai abans en la meva vida m’he trobat amb una organització tan poc jeràrquica, on es fácil connectar amb els seus representants i no només durant les campanyes electorals. Tots i totes tenim molt a guanyar si aquest partit - "unit, al·legre i compatiu" - pot tenir un rol similar per al control i la transparència de la política catalana com el que ja està exercint a la nostra ciutat. Així que, tot i que jo mai votaria CUP, he de confessar que admiro la seva creativa campanya electoral. Fes un cop d'ull a aquest vídeo en alemany que els militants han creat destinada per a l’Angela Merkel.

- - -
La gran pregunta de les eleccions el dia 25 de novembre no és la possible independència de Catalunya, sinó si els catalans i les catalanes ténen el dret a decidir el seu propi futur o si un referéndum només es pot realitzar juntament amb els altres pobles de l’Estat Espanyol. Personalment dono un ferm soport al dret a decidir i espero que una futur consulta per fi pugui aclarir les posicions de la nostra societat en aquest conflicte que – tot i que de baixa intensitat - sempre he sentit al meu entorn durant tots els vuit anys que ja porto vivint a Catalunya.

- - -
Per adelantat s'agraeix tot tipus d'ajuda per millorar el nivell lingüístic d'aquest post.

No comments: