Saturday 28 June 2008

New Swedes from Catalonia / Nous Suecs de Catalunya



This week, Monica Wahlström moved back to Vännäs (a small inland village, west of Umeå in the north of Sweden) and within shortly her Catalan husband Josep Junyent will follow her.

Behind them they leave several big holes in the Swedish expat community – among other things a need for a new soprano to the SWEA choir, a need for a new member of the SWEA Barcelona board and no more get-togethers in posh Sarrià.

Monica has already started to blog about her new life (so far only in Swedish) and I truly look forward to learn how her family experiences their meeting with Swedish society and culture.

On a very personal level I will miss Monica’s support in my Catalan studies. Without her I risk ending up as the biggest catalanista among the Swedish bloggers here. Why did they have to move?

The YouTube clip shows a goodbye song to Monica and Josep, the lyrics of which were written by Lotta Nygren-Bonnier.
- - -

Aquesta setmana va mudar-se la Monica Wahlström al poble Vännäs (a l’oest d’Umeå i tan lluny al nort de Suècia que l’idea de viure-hi em sembla exòtica fins i tot a mi) i en poc temps la seguirà el seu marit, en Josep Junyent.

Ja que la Monica ha jugat un paper importantíssim a la comunitat sueca de Barcelona, som moltes persones que l'enyorarem. Al nivell personal, perdré el meu blocaire model per com escriure un bloc bilingüe i una mestra privada del català. A més temo que sense ella, sempre serà la meva tasca de defendre el catalanisme quan altres suecs no l’entenen.

Al clip de YouTube canten les nostres dones una canció per acomiadar-se amb la Monica i en Josep. El texte va escriure’s per la Lotta Nygren-Bonnier.

Ajudeu-me tots a motivar-la a la Monica perquè segueixi d’escriure en català sobre la trobada de la seva família amb la societat sueca. Un millor pol oposat a aquest bloc no puc imaginar-me.

2 comments:

Monica said...

Home, Erik moltíssimes GRÀCIES!!!!

Que maco tot el que escrius...

I mira quina casualitat, gairebé al mateix moment que tu has fet la teva entrada, jo vaig tornar a escriure en català en el meu bloc!

Sempre t'ajudaré amb el català si puc, (ara, no és que el meu sigui perfecte ni molt menys), i sempre estaré al teu costat defendré els valors catalans, conta amb mi!!!!

Altre cosa, crec que és molt i molt honorable que tu, essent suec i amb una familia totalment sueca t'has volgut integrar de la manera que ho estàs fent! Aprenent l'idioma i no considerar-lo un problema que els teus fills l'aprengui, etc. Malgrat que el fet de que jo he après el català és mérit propi meu (evidentment apojat pel meu marit, però mai demanat!) - és clar que la entrada a la societat per una familia és molt més natural i facil.

Apa, mai se sap, potser estem de tornada d'aqui a tres anys... I, volem veure-us tota la familia aquíe, seria una experiencia per tots vosaltres, i bastant exòtica!

Erik Wirdheim said...

Monica,

Que bé que has tornat a escriure en català!!

I gràcies per l'invitació a Vännäs!

//Erik